PRIM v dobrých rukou

Tradiční česká značka hodinek PRIM vstupuje do nové etapy. Po letech, kdy práva ke značce držely dva samostatné subjekty, došlo během letošního roku k jejich sjednocení. PRIM nyní vystupuje jako jedna značka a jejím jediným vlastníkem je rodina Hankových. Vedení sjednocené značky převzala výkonná ředitelka Barbara Uher Hanková.

„Mým cílem je, aby si týmy z Frýdku - Místku a z Nového Města nad Metují přestaly říkat „my a oni“ a fungovaly jako jeden PRIM,“ říká Barbara Hanková. K tomu by mělo dojít ideálně do dvou let. Oba závody si mají být vzájemnou oporou ve výrobě, kapacitně i technologicky a využívat vzájemnou synergii. Výkonná ředitelka také zdůrazňuje, že propouštění se nechystá. Záměrem je naopak vybudovat vzájemnou zastupitelnost, posílit výrobu a zachovat současné know-how.

„Pokud bude třeba, není problém přehodit okamžitou výrobu či kompletaci z jednoho závodu do druhého. Šikovné lidi máme v obou, jde jen o to, převézt součástky. A to je to nejmenší,“ dodává Hanková. Rozdílné firemní kultury obou závodů jsou podle Hankové výzvou, která se však dá překonat. „Samozřejmě, že všechno nejde úplně hladce, my jsme rodinná firma, zatímco Elton v Novém Městě byl dlouho součástí korporace. Máme mnohem osobnější přístup, já potřebuji vědět o všem, co se ve firmě šustne,“ říká Barbara Hanková o rozdílném způsobu vedení firem. „Ale to si sedne,“ dodává s úsměvem.

Hanková nemíní stavět jen na nostalgii. Značka připravuje investice do nových strojů a v horizontu pěti let vznikne u novoměstského závodu nová výrobní hala. Důležité je také zjednodušit přechody mezi jednotlivými fázemi výroby. V tom má pomoci důsledná digitalizace všech procesů včetně evidence skladových zásob a účetnictví. „Samotná výroba a kompletace hodinek ale samozřejmě zůstává ruční prací, na tom se nic nemění,“ dodává Hanková.

Jedna značka, jedno logo

Sjednocení značky doprovází i obnova vizuální identity. PRIM se vrací k původnímu logu, které získalo jemné úpravy pro moderní použití. Na strategii komunikace spolupracuje studio Remembership a kreativní konzultant Martin Charvát.

„Když znovu stavíte značku, kterou sice každý zná, ale dlouho trpěla takovým “rozdvojením osobnosti”, je potřeba vrátit se k jejím původním hodnotám. To je u hodinek samozřejmě rukodělná výroba a rukodělná výroba, to jsou lidé,“ vysvětluje Petr Rubáček, lídr studia Remembership a pokračuje: „Proto jsou lidé v centru naší pozornosti. Jak ti „naši“, kteří hodinky vyrábějí, tak ti, pro které hodinky tvoříme. A proto jsme se vrátili k úplně původnímu, tzv. obloučkovému logu, jen prošlo lehkou úpravou, omlazením a upravili jsme ho pro současné technologie. To logo je unikátní a autentické, patří k PRIMu. Byla by škoda se něčeho takového vzdávat.“

„Primky jsou české, a to je další hodnota, kterou nesou. Není potřeba se za nic stydět. Naopak, to je něco, na co můžeme být právem hrdí,“ doplňuje Martin Charvát.

Staronové logo je nyní zároveň otiskem horní části číselníku a stavba jednotlivých písmena kopíruje pohyb a sklon ruček. Celá konstrukce loga je postavena na parametrech, které odkazují na základní jednotky času, tedy hodiny, minuty a sekundy.

České hodinky pro ty, co něco umí
„Značku Prim budeme dál budovat jako symbol poctivé a kvalitní výroby hodinek. Chceme nejen, aby každý mohl pocítit kvalitu Primek na své ruce, ale hlavně, aby mu to přinášelo radost,“ zdůrazňuje Barbara Hanková a doplňuje, že hlavní komunikační strategií značky se stává sama její podstata. “Povzbuzování lidí, kteří něco umí. Ať už to jsou naši vlastní zaměstnanci a hodináři, nebo naši zákazníci. My umíme hodinky a každý z našich zákazníků něco umí také,” uzavírá ředitelka.

Je jedno, jestli jde o vrcholového sportovce, manažera, tátu od rodiny nebo třeba místní vyhlášenou pekařku. Každý si zaslouží, aby tady pro něj existovaly Primky. Protože hodinky PRIM jsou pro ty, co něco umí.