
Kampaň „Půl talíře“ vstupuje do druhého roku
Projekt Půl talíře, který od dubna 2024 upozorňuje na důležitost vyváženého stravování, úspěšně zahájil druhý rok své tříleté kampaně. Iniciativa, za níž stojí sdružení Dobré družstvo a která je spolufinancována Evropskou unií, si klade za cíl zlepšit stravovací návyky obyvatel České republiky – zejména v oblasti konzumace ovoce a zeleniny.
Během prvního roku se podařilo zasáhnout širokou veřejnost*:
- 13,5 milionu lidí bylo osloveno prostřednictvím PR aktivit,
- 13,7 milionu uživatelů prostřednictvím sociálních sítí
- a dalších 17,8 milionu lidí prostřednictvím online reklamy.
*Reklamní systém Meta Ads, reklamní a analytický systém Google, analytická platforma Mediaboard
„Za první rok jsme se zaměřili hlavně na osvětu – vysvětlovali jsme, co vyvážené stravování znamená a proč je důležité. Teď chceme jít více do hloubky a zjistit, proč lidé v Česku jedí tak málo ovoce a zeleniny,“ říká koordinátorka kampaně Půl talíře Ing. Monika Zábojníková z Farmy Bezdínek, jednoho z členů sdružení Dobré družstvo.
V roce 2025 tak kampaň pokračuje s novým cílem – identifikovat konkrétní překážky ve stravování a navrhnout praktická řešení, jak je překonat. Projekt i nadále cílí na dvě klíčové skupiny: matky s dětmi a mladé lidi ve věku 16 až 22 let.
Kromě osvědčené komunikace přes sociální sítě a online prostředí kampaň využívá mobilní aplikaci s tipy na vyvážená jídla a spolupracuje s influencery, kteří sdílejí své osobní příběhy o změně stravovacích návyků.
„Půl talíře není o dokonalosti. Je to o malých, udržitelných krocích k tomu, aby zdravé jídlo bylo normální součástí každodenního života,“ dodává Monika Zábojníková.
Kampaň Půl talíře potrvá až do konce listopadu 2026.
O projektu PŮL TALÍŘE
Cílem projektu je usnadnit volbu zdravého a udržitelného stravování a tím podpořit kvalitu života, zdraví a přispět k pozitivnímu prostředí pro výrobu potravin. PŮL TALÍŘE informuje o důležitosti vyvážené stravy a každodenní konzumace čerstvého ovoce a zeleniny pěstovaných v EU. Ambasadorem akce je herečka Linda Rybová. Projekt je financován ze 70 % Evropskou unií a z 30 % Farmou Bezdínek ze společnosti Dobré družstvo. Více informací je k dispozici na www.pultalire.cz.
O Farmě Bezdínek
Farma Bezdínek je největším produkčním skleníkem pro pěstování rajčat v České republice, který dodává zeleninu na trh 12 měsíců v roce. Nachází se v Dolní Lutyni na Karvinsku a aktuálně má plochu 15 hektarů. Rajčata ve skleníku jsou pěstovaná v organickém kokosovém substrátu, který se po ukončení pěstební sezony kompostuje. K zavlažování je využívána dešťová voda, přebytečná zálivka se recykluje. V boji proti škůdcům aplikují biologickou ochranu namísto chemie. O opylení se starají čmeláci. Farma dodává do předních obchodních řetězců u nás. V roce 2019 získala farma na všechny své produkty národní značku kvality KLASA a stala se také prvním certifikovaným pěstitelem rajčat beze zbytků pesticidů. Provoz s 250 zaměstnanci vytváří celoroční pracovní místa zejména pro místní občany, její součástí je i prodejna zeleniny a ukázkový skleník, kde se mohou návštěvníci během exkurzí na farmě zdarma seznámit s technologií pěstování rajčat. Více na www.farmabezdinek.cz
Zdroj: Farma Bezdínek