Alžběta Vlášková – je o rok mladší než její nová firma

Alžběta Vlášková, sedmadvacetiletá půvabná dáma, která díky jemné tváři ve skutečnosti působí ještě mladší. Přesto má za sebou už řadu zkušeností jako módní návrhářka a nově také jako čerstvá majitelka firmy. Nedávno totiž odkoupila společnost Ema Písek, zabývající se výrobou dámské konfekce už od roku 1992.

„Firma je na trhu už 28 let, takže je starší než já,“ usmívá se Alžběta Vlášková.  Ačkoli role majitelky je pro ni nová, jako módní návrhářka má už zkušenosti řadu let. Této profesi se dříve věnovala i v konkurenčních firmách.  O tom, že se bude věnovat módě, se rozhodla už na základní škole v 8. třídě. Pravděpodobně pro ni byly impulsem materiály.  “Ráda pracuji s materiály. Jsem technolog a zabývám se hodně i střihy pro různé firmy,“ vysvětluje Alžběta, která má v branži odstudováno devět let a za sebou 5 let praxe v textilním průmyslu. Studovala modelářství a návrhářství oděvů. „ Nejprve to byla soukromá škola v Písku a poté jsem se přestěhovala do Prahy na oděvní průmyslovku,“ vzpomíná na své začátky návrhářka.

Ve firmě Ema Písek podle ní zůstane část výroby původní, zejména stálejší modely.  Cílová skupina nakupujících jsou tu ženy 40 let a výše, firma má v nabídce pro ně i nadměrné velikosti až do č. 64. Nová majitelka se bude snažit sortiment rozšířit, oslovit nové zákaznice a využít k tomu i sociální sítě. „Malinko to chceme omladit,“ prozrazuje Vlášková, která ráda pracuje s úplety a kombinacemi různých materiálů a odváží se často i experimentovat. „Mám ráda, když se spojuje design a funkčnost a nějaký samozřejmě i zajímavější prvek do toho. Když je střih jednoduchý, ale přitom zajímavý,“ popisuje svoji filosofii Vlášková. Menší, spíše kosmetickou úpravu zaznamenalo také logo její firmy, které bylo prezentováno i na výstavě STYL KABO v Brně.

Firma má dva stálé zaměstnance a tři externisty, většina rozhodování však leží na nové majitelce. „Zabírá mi to všechen čas momentálně, ale je to láska a koníček,“ usmívá se Alžběta, která si ve svém životě kromě návrhářství vyzkoušela i modeling.  Dnes už raději zůstává v zákulisí, adrenalin této křehké dámě přitom není cizí. „Ráda sportuju, konkrétně jde o fitness, lezení po horách, ferraty a takovéhle jakoby extrémnější sporty,“ prozrazuje ze svého soukromí Alžběta.

Tento rok časně z jara postihla podnikatelskou sféru přísná nařízení vlády, která mají zamezit šíření Koronaviru Covid-19. Tato nařízení zastavila veškeré veletrhy a prodeje i v módním průmyslu. Zpomalila se ekonomika a snížil zájem zákazníků o oděvy. Ale i v této krizové situaci si Alžběta dokázala poradit. Jelikož byl velký nedostatek obličejových roušek, pružně zareagovala a přepnula výrobní program. „Roušky šijeme pro veřejnost i pro firmy, kterým roušky chybí a nutně je potřebují pro bezpečné fungování,“ sděluje Alžběta a dále dodává „k rouškám přistupujeme nejen jako k ochraně, ale i jako k módnímu doplňku.“ I v této nové sféře se nebojí experimentovat a propojovat módní trendy s funkčností. „Ke klasickým rouškám ze 100% bavlny jsme přidaly model Black edition face mask, která nejen chrání, ale zároveň i dobře vypadá. Vnější vrstva je z netkané textilie s hydrofobní úpravou, která zabraňuje kapénkám proniknout pod roušku a vnitřní vrstva ze 100% bavlny zachytí kapénky směrem ven“ prozrazuje Alžběta. Nabídku sortimentu, který nyní EMA Písek nabízí, si můžete prohlédnout na Facebookových stránkách (Ema Písek) či Instagramu firmy (emawomenswear), kde budete mít neustálý přísun čerstvých nabídek a informací.

Zdroj:  STYL – KABO / Eva Pešková