V tvorbě se neřídíme trendovým kolotočem, říká návrhář Šeliga

Módní značku alešbáry tvoří manželé Barbora a Aleš Šeligovi. Jejich rukopisem jsou vertikální střihová řešení. Na Fashion2days představili kolekci #mysoul #mymind a navazující kolekci #myblood. „Názvy jsou ale vesměs pracovní. Důležité je pro nás téma, které si vybíráme na celý rok,“ říká Šeliga.

Co vás inspirovalo k tvorbě kolekce?

Vždy si vybereme téma "na naši" sezónu, kterou máme od poloviny března do poloviny března následujícího roku. Pro toto téma zvolíme materiály a barevnost. Podle ročních období to pak doplňujeme a vybíráme, co se hodí na jaro nebo na léto.

Jaké bylo tedy téma této kolekce?

Teď jsme měli duši a mysl. Pokračující kolekce #myblood je podpořená tím, že jde jak o mysl a duši, tak o bytí, život, o krev.

Jaké máte na modely ohlasy?

Na prezentaci oděvů jsme spolupracovali se šperkařkou Jolanou Novákovou a jejím synem, kterému se líbilo, že jsme trochu jiní než kolegové. Jeho názor je cenný, protože se šest let pohyboval ve světovém modelingu, takže má přehled a srovnání.

Ovlivnila vás nějak koronavirová krize?

Měli jsme doma děti, takže jsme neměli o tolik víc času. Kromě toho, že máme s partnerkou značku, tak jsem začal učit. Času tedy mnoho nebylo, ale vše se muselo zvládnout.

Vaše tvorba se vyznačuje používáním netradičních materiálů. Je obtížné je sehnat?

Nejraději pracujeme s technickou bavlnou, kterou máme od českého výrobce. Jinak používáme látky dovezené z Itálie. Co se týče kolekce na příští sezónu, použijeme len v pletáži, který se také vyrábí v České republice.

Prozradíte nám více o nové kolekci?

Plánujeme zkombinovat len s polyamidem, objeví se v ní květinové vzory. Bude to zase trochu jiné.

Jaké podle vás budou trendy v nadcházející sezóně?

My k tomu přistupujeme trochu jinak. Nechceme nabízet čtyři kolekce do roka. Neřídíme se trendovým kolotočem. Sledujeme to, ale nyní je trend v prezentaci, v různých kombinacích. Neřídíme se konkrétními střihy a barvami.

Co říkáte na projekt Fashion2days?

Zažili jsme koncept veletrhu, kde byla kromě vystavovatelů i velká sekce pro designéry. Ti ale spíše vytvořili kolekci pro módní přehlídku, ne pro následný prodej. Nyní se to trochu změnilo a prostor dostali návrháři, kteří mohli předvést modely, které prodávají ve svých showroomech. Kdyby se tato myšlenka dále rozšiřovala, myslím si, že je to velké obohacení jak pro designéry, tak pro akci.